Min väg tillbaka

Jag tänkte att eftersom alla andra har en blogg om sin ÄS får jag väll också skaffa mig en .

Kanske ska skriva lite om mig själv .
Jag är en tjej på 17 år , som har kämpat med ÄS sedan jag gick i sexan.
Det har kommit till och från.
Förra vintern blev allt mycket värre , skolsystern tog kontakt med BUP och sedan februari förra året har jag haft kontakt med dom där inne 1 ggn i veckan .
Vid maj någon gång förra året vägde jag som minst och mitt bmi låg på 16.2 .
Min doktor ansåg att jag inte klarade av måltiderna själv , så min pappa blev sjukskriven- endast för att vara hemma och hjälpa mig med mina måltider .
Så han var hemma hela sommaren.
Jag fick i princip inte göra något , jag fick inte gå på stan , inte äta med mina kompisar, inget uteliv. inga konserter - ingenting .
jag fick inte änns gå längre än 5 minuter .
mitt liv var i princip ett rent fängelse .

Sedan gick jag upp ca 2 kg ,  men psykiskt blev allt bara sämre ,
jag blev erbjuden antidepressivt - men mina föräldrar & jag vägrade  .
Nu går allt väll upp & ner .
Men jag kämpar efter att bli frisk .
Så i min blogg kommer jag att uppdatera er om min väg tillbaka .
Den kommer vara lång och jobbig .
men på något sätt ska jag försöka klara mig ur dethär .
jag bara måste .
Jag måste få min kropp att kunna fungera igenn ( min mens har vrit borta i 1 1/2 år ) -.

Kommentarer
Postat av: AnnaP

Jag tror på dig :)

2008-05-22 @ 21:48:09
URL: http://myanalife.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0